معرفیی داروها

معرفی داروها برای درمان انواع بیماری ها و ناراحتی ها

معرفیی داروها

معرفی داروها برای درمان انواع بیماری ها و ناراحتی ها

بایگانی
  • ۰
  • ۰

در این مطلب نتایج جدیدترین تحقیقات مجلات معتبر پزشکی راجب اسید سیتریک خوراکی، فواید، عوارض جانبی و مقدار مصرف آن را در اختیار شما قرار می دهیم. در این تحقیقات بسیاری از مطالب قدیمی که در اکثر وبسایت های ایرانی درباره اسید سیتریک می بینید رد شده اند و موارد جدید اضافه شده اند.

کاربرد

این دارو برای کاهش اسیدیته ی ادرار مورد استفاده قرار میگیرد. ادراری که اسیدی نیست به کلیه ها کمک میکند تا از شر اسید اوریک خلاص شود و به از بین بردن نقرس و برخی سنگ کلیه ها هم کمک میکند. این دارو همچنین از برخی مشکلات متابولیکی که توسط بیماری های کلیوی ایجاد میشود، جلوگیری میکند.

اسید سیتریک و نمکهای سیترات (که حاوی پتاسیم و سدیم هستند) به دسته ای از داروها تحت عنوان urinary alkalinizer تعلق دارند.

چون در برخی شرایط نیاز به محدود کردن مصرف پتاسیم و سدیم است، انتخاب پزشک به مقدار سدیم و پتاسیم مجازی که فرد میتواند دریافت کند بستگی دارد.

نحوه ی استفاده از سیترات سدیم و سیتریک اسید

قبل از مصرف، ظرف را بخوبی تکان دهید. این دارو خوراکی است و بسته به نظر پزشک حدودا روزی 4 بار مورد استفاده قرار میگیرد. برای کمک به پیشگیری از اسهال و ناراحتی معده، هر دوز را بعد از غذا میل کنید و مقدار تجویز شده را در یک لیوان (120 تا 240 میلی لیتر) با آب سرد یا آبمیوه مخلوط کنید، یا بسته به تشخیص پزشک آن را مستقیما میل کنید. کل مخلوط را به آرامی بنوشید.

فرم مایع این دارو باید قبل از مصرف حداقل با 120 میلی لیتر آب یا آبمیوه ترکیب شود.

خنک کردن مخلوط قبل از نوشیدن، طعم آن را بهتر میکند. قبل از مصرف این دارو آب یا آبمیوه ی بیشتری بخورید مگراینکه پزشک دستورالعمل دیگری داده باشد.

دوز آن بستگی به شرایط پزشکی فرد و پاسخ او به درمان دارد.

دارو را طبق نسخه پزشک مصرف کنید. میزان دوز مصرفی یا دفعات آن را بدون مشورت با پزشک افزایش ندهید. برای گرفتن بهترین نتایج، این دارو را منظم و هرروز در یک زمان مصرف کنید.

در هنگام مصرف این دارو، با استفاده از یک کاغذ مخصوص باید PH(اسیدیته) ادرار را آزمایش کنید. میزان PH به تعیین دوز مناسب کمک میکند. برای اطلاعات بیشتر با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

عوارض جانبی

عوارض جانبی این دارو ممکن است تهوع، استفراغ، اسهال و درد معده باشد. ترکیب این دارو با آب یا آبمیوه، مصرف آن بعدازغذا و مصرف مایعات بیشتر همراه با آن از این عوارض پیشگیری میکند. اگر هر کدام از این اثرات طولانی یا بدتر شدند، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

...

برای مطالعه بیشتر به لینک اصلی زیر رجوع نمایید:

اسید سیتریک خوراکی، کاربردها و عوارض جانبی، مقدار و نحوه مصرف

  • ۹۸/۰۵/۲۳
  • رادین حیدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی