معرفیی داروها

معرفی داروها برای درمان انواع بیماری ها و ناراحتی ها

معرفیی داروها

معرفی داروها برای درمان انواع بیماری ها و ناراحتی ها

بایگانی
  • ۰
  • ۰

قرص آنتریک کوتد که با نام آسپرین EC هم شناخته می شود و به طور کلی به آن آسپرین می گویند، یک داروی بسیار پرکاربرد در ایران می باشد. در این مطلب نتایج تحقیقات و تجربیات معتبر از موسسات پزشکی دنیا درباره فواید و کاربردهای این دارو، عوارض آن، داروهایی که ممکن است تداخل ایجاد کنند و نکات مهم دیگری بیان می شود.

اÙ?ترÛ?Ú© Ú©Ù?تد

موارد استفاده

آسپرین برای کاهش تب و تسکین درد ملایم و متوسط از شرایطی مانند درد عضلانی، دندان درد، سرماخوردگی معمولی و سردرد استفاده می شود. همچنین ممکن است برای کاهش درد و تورم در شرایطی مانند آرتریت استفاده شود. آسپرین به عنوان سالیسیلات و داروهای ضد التهاب غیر استروئید شناخته می شود (NSAID). به وسیله مسدود کردن یک ماده طبیعی خاص در بدن برای کاهش درد و تورم عمل می کند. قبل از درمان کودک با سن زیر 12 سال، با پزشک مشورت کنید.

پزشک ممکن است دریافت دوز کمی از آسپرین را جهت جلوگیری از لخته شدن خون تجویز کند. این کار خطر ابتلا به سکته مغزی و حمله قلبی را کاهش می دهد. اگر به تازگی عمل جراحی بر روی شریان های مسدود شده (مانند جراحی بای پس اندآرترکتومی کاروتید و استنت کرونر) انجام داده اید، پزشک ممکن است استفاده از آسپرین را در دوزهای پایین به عنوان رقیق کننده خون برای جلوگیری از لخته شدن خون تجویز کند.

مصرف بیش از حد

اگر کسی بیش از حد مصرف کرده و دارای علائم جدی نظیر بیهوشی ناگهانی یا مشکل تنفس باشد، با اورژانس تماس بگیرید. در غیر این صورت، بلافاصله با مرکز کنترل سم تماس بگیرید. علائم مصرف بیش از حد ممکن است شامل: درد سوزش آور در گلو یا معده، سرگیجه، تغییرات روحی یا رفتاری، غش، ضعف، صدای زنگ در گوش، تب، تنفس سریع، تغییر میزان ادرار، تشنج، از دست دادن هوشیاری باشد.

نکات مهم

اگر از این داروها به طور مرتب یا در دوزهای بالا استفاده می کنید، آزمایش های آزمایشگاهی و یا پزشکی (مانند آزمون های عملکرد کبد و کلیوی، شمارش خون، سطح سالیسیلات) برای نظارت بر پیشرفت یا بررسی عوارض جانبی انجام می شود. برای جزئیات بیشتر با دکتر مشورت کنید.

محصولات آسپرین بسیار متفاوتی وجود دارد. بعضی روکش خاصی دارند و بعضی طولانی مدت عمل می کنند. از دکتر یا داروساز بخواهید بهترین محصول را برای شما توصیه کند.

دوز (مقدار مصرف) نادرست

اگر دکتر تجویز می کند که دارو را به صورت منظم (نه فقط «در موقع نیاز») مصرف کنید و یک دوز را فراموش کردید، به محض یادآوری آن را مصرف کنید. اگر نزدیک به زمان دوز بعدی باشد، دوز فراموش شده را حذف کنید. دوز بعدی خود را در زمان منظم مصرف کنید. هنگام فراموشی دوز را دو برابر نکنید.

...

برای مطالعه ادامه متن به لینک اصلی زیر رجوع نمایید:

قرص انتریک کوتد، فواید، عوارض، تداخلات و ...

  • ۹۸/۰۵/۲۴
  • رادین حیدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی